Tekar terapija

Od kraja jula 2022. godine FIZIO ART D Doboj, bogatiji je i za aparat  uz pomoć kojeg je moguće da primjenjujemo TEKAR terapiju!

Šta je TEKAR terapija?

TEKAR (tecar) terapija predstavlja inovativnu i učinkovitu metodu na polju fizioterapije. Rad aparata se zasniva na primjeni radiofrekventnih strujnih talasa koji uzrokuju toplu reakciju u tkivima. Tretirajući povrijeđeno/bolno mjesto biokompatibilnom radijalnom energijom ubrzavaju se metabolički procesi i stimulišu fiziološki procesi samozacjeljivanja i otklona bola. Pozitivni efekti ove terapije vidljivi su već nakon prve terapije. Smanjuje se bol (kod 85% pacijenata), povećava pokretljivost u zglobu, regeneriše tkivo i ubrzava proces liječenja.

Za razliku od drugih tradicionalnih metoda (IC lampe, lasera, ultrazvuka i elektroterapije), čije djelovanje je ograničeno na površinske slojeve tijela, TEKAR terapija stvara duboko terapijsko djelovanje koje doseže duboko unutar tretiranog područja, time pospješuje prirodne procese obnavljanja, te deluje protivupalno. Za razliku od elektroterapije ona ne izaziva kontrakciju mišića. Analgetski efekat terapije traje i do 48 sati nakon primjene.

Kako djeluje TEKAR terapija?

TEKAR terapija generiše tok visoko-frekventne struje i kreira elektromagnetno polje. Kreirano elektromagnetno polje, kapacitivno ili rezistivno, generiše toplotu, omogućavajući ciljanu terapeutsku aplikaciju kojom se lako upravlja. Toplota pruža olakšanje kod hroničnih, traumatskih i upalnih stanja, ubrzava cirkulaciju i oksigenaciju ćelija i ubrzava eliminaciju toksina, a poboljšava elastičnost vezivnog tkiva.

Toplotno indukovana vazodilatacija povećava razmenu materija koje podstiču drenažu upaljenog područja i podstiče lokalni priliv ćelija odgovornih za procese regeneracije.

Gdje se najviše koristi TEKAR terapija?

TEKAR terapija je medicinska procedura koja najviše se koristi u fizikalnoj terapiji, rehabilitaciji i LIJEČENJU BOLA i to za:

• akutni i hronični bol
  • modrice
  • istegnuća
  • post-operativnu rehabilitaciju
  • sportsku traumu
  • patologiju mišića i tetiva
  • neuropatiju
  • ožiljčana tkiva
  • patologije kičme i perifernih zglobova
  • patologije vaskularnog i limfnog sistema
  • patologije perifernog nervnog sistema ortopedskog porijekla
  • rehabilitaciju karličnog dna
  • kozmetičke regenerativne tretmane

Kako se primjenjuje TEKAR terapija?

TEKAR terapija primjenjuje se putem dvije elektrode čiji je izvor generator radio-talasa. Uz pomoć specijalnog gela kao kontaktnog sredstva, pritiskom elektrode na kožu, radio-talasi stimulišu unutrašnju tjelesnu energiju i emituju dovoljnu količinu toplote koja je potrebna da bi se smanjio bol, upala i poboljšala cirkulacija krvi u tretiranoj regiji.

TEKAR terapija se može kombinovati uz blagu masažu (posebno preporučljivo kada postoji napetost mišića), pasivno istezanje (kada je potrebno povećati pokretljivost nekog dijela tijela) i voljnu aktivaciju mišića (doprinosi opuštanju mišića).

TEKAR terapija se može primjenjivati samostalno, ali se češće kombinuje sa drugim modalitetima fizikalne terapije. Posebno je koristan kao priprema za kineziterapiju, tj. primjenu vježbi.

Zakažite termin za TEKAR terapiju pozivom na broj 066/722-916